Segons dades de la consultora Check Point Research (CPR), l'any 2022 es va registrar un 38% de ciberataques més en comparació amb l'any anterior. Tot això és conseqüència de l'aparició de nous grups de pirates informàtics i ransomware més petits i àgils que s'han anat fent forts durant l'època de la pandèmia i que han seguit formant-se per incrementar els seus atacs contra estructures empresarials de diferents entorns.
La vulnerabilitat existeix en qualsevol aspecte tecnològic, per lo que algo tan senzill i d'ocupació diari com és el correu electrònic podria ser víctima d'un ciberataque i porta d'accés a un dany major.
Garantir la seguretat del correu electrònic de la vostra empresa és fonamental, i en aquest sentit, Email Security és l'eina que Dotgainen posa a disposició de les empreses per protegir-se davant les amenaces constants, dinàmiques i fluctuants a les que s'enfronten. Per a ell serveixen de la intel·ligència artificial i d'un enfocament multicapa capaç de protegir els missatges entrants i totes les dades destacades.
El correu electrònic porta més de dues dècades sent la principal eina de comunicació de l'àmbit empresarial, cada dia s'envia i rep més de 333.000 milions de correus electrònics a tot el món, rebent els empleats un mitjà de 120 correus diaris. Per consiguiente, es converteix en una via d'entrada a les campanyes de malware i phishing i altres mètodes de robatori d'informació.
Així pues, segons dades de l'Internet Crime Complaint Center (IC3) del FBI, el 2020 els ciberdelitos van costar més de 4.100 milions d'euros a les empreses, sent els danys de reputació i de filtració de dades majors inclòs les quantitats econòmiques en sí. . Per tot això, resulta tan fonamental invertir en la seguretat del correu electrònic.
Basta amb que un empleat pols un enllaç inadequat per a l'arrel de l'error humà se ponga en jaque tota l'estructura empresarial interna i se generen una crisi de seguretat enorme.
Tipus d'amenaces de correu electrònic
Filtració de dades
Es defineix com la transferència, no autoritzada, dels dades interns d'una organització de manera manual o mitjançant una programació automàtica malintencionada.
Programari maliciós
Definiu com un mètode eficaç per atacar l'estructura empresarial interna. Es defineix com un programari malintencionat, el seu objectiu és millorar o interrompre els sistemes i els equips, sent els més comuns dels virus, gusanos, ransomware i spyware.
El ransomware Ryuk (entra en la red per infeccions de TrickBot o Emotet pel mig d'arxius adjunts), el ransomware Maze (se posiciona dins de la vermella de la víctima) i el ransomware Petya (se inicia amb un fitxer adjunt) son els més comunes.
Correu brossa
Aquesta estratègia d'atenció contra la seguretat dels correus electrònics és de les més conegudes per a tots. Se define com un missatge que arriba a aquesta carpeta de la bandeja d'entrada per distribuir el malware i engañar als destinataris fins que arribaran a revelar informació confidencial o exigir diners.
Suplantació
Si produeixen quan els ciberdelincuents fingen ser una persona u organització de confiança per aconseguir diners o dades a través del correu electrònic. D'aquesta manera, el hacker passarà per un empleat de l'entitat per robar a la pròpia empresa, als seus clients o als seus socis.
És un mètode de fraude molt estès amb la intenció de que pareix que s'estan realitzant els moviments des d'una compte legítima.
Phishing
És una de les tècniques de vulneració de la seguretat del correu electrònic més comú que existeix. Consisteix en fingir ser una persona u organització de confiança per a engañar a les víctimes de la informació valiosa, com per exemple credencials d'inici de sessió o altres dades confidencials. Així doncs, podríem parlar de phishing amb l'objectiu definit, phishing per veu o phishing de grans càrregues.
Intercepció del correu electrònic
Els atacants poden arribar a interceptar els missatges de correu electrònic per robar la informació que conté o per efectuar atacs en la ruta en els quals se'n passa per les dues parts d'una conversa. Així doncs, podrien monitoritzar els paquets de dades de la red en les xarxes d'àrea local (LAN) inalámbricas, ja que interceptar Internet és una cosa realment complicada.
Tipus de seguretat de correu electrònic
Les empreses son conscients de que invertir en seguretat de correu electrònic és fer-ho en protecció de la identitat de marca i els seus beneficis, garantint tant una productivitat plena per a què no es veuen frenades les seves accions en cas de ciberataques.
A més, amb la seguretat del correu electrònic s'aconseguirà garantir el compliment del Reglament General de Protecció de Dades (GDPR) i evitar els costos intangibles (administratius i jurídics) dels ciberataques. Dicho això, podem considerar diferents mètodes de seguretat:
§ Creació d'unes directrius sobre l'ús del correu electrònic, que seran compartides amb els empleats, formant-los al respecte. Per exemple, demanant als empleats que han posat un mètode d'autenticació multifactor (MFA).
§ Funcions de detonación, és decir, que examinen el correu entrant, saliente e interno en busca de vínculos y datos adjuntos malintencionados.
§ Cifrat de dades amb la intenció de protegir les comunicacions per correu i evitar que seguin interceptades pels ciberdelincuents.
§ Filtres de correu brossa per eliminar tot el correu no desitjat, examinant els continguts i les imatges incorporades als correus electrònics i que podrien incorporar un malware a la descàrrega.
§ Sistemes d'autenticació per avaluar la validesa dels remitents, com a mètode de control de la seguretat dels correus electrònics.
Fuera com fousen els atacs, el millor serà anticipar-se a ells i protegir la seguretat dels correus electrònics de la nostra empresa vermella. Taponant la via d'entrada estarem salvaguardant tota l'estructura interna.